5 שלבים לשינוי

5 שלבים לשינוי

מתי בפעם האחרונה ישבתם וחשבתם על החברה שלכם? לפחות פעם בשנה, כל בעל חברה צריך לשאול את עצמו…

האם הגיע הזמן לשדרג את החברה?

איזו טכנולוגיה חדשה אוכל ליישם כדי להגביר פרודוקטיביות?

האם עליי לנקוט גישת שירות חדשה?

או אולי להקדיש את השנה לבטיחות – ולקדם אותה לרמה אחרת לגמרי?

לא משנה באיזה כיוון תבחרו, שיפור החברה שלכם בהחלט כרוך בשינוי.

שינוי אף פעם אינו קל. אינספור ספרים ושלל מחקרים עוסקים בסוגיה לא פתורה זו, אם כי בהצלחה מוגבלת. הסיבה לכך היא, בסופו של דבר, העובדה הפשוטה שרוב האנשים מתנגדים לקונספט של שינוי.

אנשים מעדיפים להישאר באזור הנוחות שלהם, לדבוק בדרכי העבודה המוכרות והקיימות ובהרגלים ישנים. התנגדות לשינוי גורמת לדריכה במקום – משהו שאינו רצוי לאף חברה.

כבעלים ומנהלים של חברה, עליכם ראשית לאמץ בעצמכם את השינוי (משימה שקל לומר וקשה לבצע) ואז להוביל את החברה – מנהלים, ראשי צוותים ועובדים – ללכת בעקבותיכם.

אז כיצד נגרום לעובדים שלנו להשתנות?

כיצד נוכל להוביל אותם ביעילות במסע חשוב זה?

אבן קיסר גאה לשתף אתכם בחמשת השלבים שלה לשינוי שיעזרו לכם להצמיח את החברה. 
יותר משלושים שנות ניסיון בייצור משטחי עבודה, בשיתוף פעולה עם מפעלי עיבוד אבן ברחבי העולם, מאפשרים לנו להבין את הצרכים שלכם. אנו משקיעים מאמצים רבים כדי להעמיד לרשותכם ידע מקצועי, בטיחותי ועסקי.

חמשת השלבים שלנו לשינוי הם:

שלב 1: העלאת מודעות לצורך בשינוי

שלב 2: יצירת רצון לשינוי

שלב 3: הידע הנדרש כדי לחולל שינוי

שלב 4: משאבים ליישום השינוי

שלב 5: ביסוס השינוי

שלב 1: העלאת מודעות לצורך בשינוי

מודעות משמעה שהעובדים מבינים שהם נדרשים לשינוי.

כדי להשיג מודעות, עליכם להסביר בצורה ברורה את היעדים והציפיות שלכם בכל הזדמנות. דאגו לכך שסדר היום ייראה בכל הערוצים האפשריים (כרזות, מסכים, חולצות, כובעים וכדומה) ומעל לכול – תנו דוגמה אישית. מעשים חזקים יותר ממילים.

 מידע לעשייה:
כאשר משיקים קמפיין בטיחות, יש להזמין את כל המנהלים והעובדים לכינוס רשמי שבו יוצהרו בבירור יעדי הקמפיין. על מנהליה הבכירים של החברה לתמוך פומבית בקמפיין ולהסביר את השלבים שיש לנקוט על בסיס יומיומי כדי להשיג את היעדים.

שלב 2: יצירת רצון לשינוי

עד כה, חברי הצוות יודעים שמצפים מהם לשינוי. השלב הבא הוא לגרום להם לרצות את השינוי. המפתח הוא מבחן אמילי, ראשי התיבות של "אז מה יצא לי מזה?" גם העובדים המעורבים ביותר בדרך כלל מתעניינים יותר ביתרונות האישיים שלהם מאשר ביתרונות עבור החברה.

 מידע לעשייה:
כדי שעובדים ירצו לעטות מסכה לסינון אוויר, לדוגמה, יש לשכנע אותם כי צעד זה הוא לטובתם. לכן, במקום לדבר על כללי החברה וצעדים משמעתיים, יש לדבר על החיים, הבריאות והמשפחה שלהם. עזרו להם להבין כי בטיחות היא אינטרס אישי שלהם.

שלב 3: הידע הנדרש כדי לחולל שינוי

כעת, כאשר העובדים מוכנים לשינוי, תנו להם את הידע הנדרש כדי לחולל את השינוי.

אם, לדוגמה, החלטתם ליישם טכנולוגיה חדשה, כמו מכונת CNC  לעיבוד רטוב, ודאו שנתתם לצוות הדרכה והוראות עבודה מתאימות.

 מידע לעשייה:
בהדרכה, חשוב מאוד שהעובדים יחוו הצלחה אשר תתמוך ותעודד שינוי. אם, לדוגמה, העובדים מצליחים להפעיל את מכונת ה- CNC החדשה בפעם הראשונה, הסיכוי שהם יאמצו את הטכנולוגיה הזו יעלה משמעותית.

שלב 4: משאבים ליישום השינוי

ודאו שאתם מעניקים לצוות את המשאבים והציוד הנדרשים כדי ליישם את השינוי בהצלחה. אינכם רוצים לתת לעובדים סיבות או תירוצים לא לעשות מה שאתם רוצים שיעשו!

 מידע לעשייה:
אם, לדוגמה, אתם רוצים שהם ייצגו בגאווה את החברה וישפרו את הנראות והתדמית שלכם, תנו להם בגדי עבודה ממותגים חדשים, וודאו כי כלי הרכב שבהם הם משתמשים בהתקנות אצל לקוחות יהיו נקיים תמיד ונושאים את שם המותג.

שלב 5: ביסוס השינוי

אל תטעו – ברגע שאתם מרפים, גם העובדים שלכם ירפו. לכן חשוב לקבוע שגרות קבועות כדי לקדם את היעדים שלכם באופן קבוע.

 מידע עשייה:
אם אתם מעוניינים באיכות, פתחו כל בוקר בפגישה בת 5 דקות – סקירת איכות או שאלון איכות קצר. עודדו את העובדים להציג מקרים רלוונטיים לדוגמה או לדווח על אירועים בתחום הבטחת איכות.

זכרו: מילים הופכות למעשים, ומעשים בסופו של דבר הופכים להרגל.

חזקו את האג'נדה שלכם כך שתיראה בכל רחבי החברה ובקשו מהמנהלים שלכם לדון באופן קבוע בנושא עם העובדים.

סיכום:

ניהול שינוי הוא מיומנות נרכשת.

פעלו על פי 5 השלבים לשינוי כדי להוביל את העובדים ואת החברה שלכם להצלחה!

תוכן עניינים

תוכן עניינים